The Division of Sport Science at Incheon National University: Pioneering the Future of Sport Science

About us

Jinbae Hong

Prof

Jinbae Hong Prof

Sport Management, Sports Marketing, Sports Finance
Sports Marketing, Sport Management, Sports Entrepreneurship, Sports Facility Management
jbhong@inu.ac.kr
032-835-8583

View Detail

Profile

  • 1994 ~ 1999 Manager, Overseas Sales Team, Precision Mechanics Division, Samsung Electro-Mechanics Co., Ltd.
  • 2004 ~ 2006 Assistant Professor, Department of Sport Management, Springfield College, USA
  • 2007 ~ Present Executive Director, Korean Society for Sport Industry Management
  • 2007 ~ Present Professor, Incheon National University
  • 2014 ~ 2016 Director, Office of International Affairs, Incheon National University
  • 2016 ~ 2018 Director, Center for Physical Education Development, Incheon National University
  • 2017 ~ Present Director, Incheon National University Sports Startup Support Center
  • 2020 ~ 2021 Chairperson, University Council, Incheon National University
  • 2020 ~ 2022 President, Faculty Association, Incheon National University

Education

  • 2004.08.21 Ph.D. in Philosophy, University of Massachusetts at Amherst
  • 2000.08.23 M.A. in International Business, Thunderbird School of Global Management, Arizona State University
  • 1999.08.25 M.B.A. in Business Administration, Korea University
  • 1994.02.28 B.A. in Literature, Yonsei University

Main Research

  • Strategic Development of the e-Sports Industry and Activation of Sport Startups

  • Post-Event Strategies for the Utilization of Sports Facilities

  • Strategies for Promoting the Marine Leisure and Sports Industry in Incheon

Publication

  • 실버태권도 마케팅믹스 요인과 노인의 수련만족 및 수련 후 행동의 관계, 한국사회체육학회지, Volume 66, pp. 593-603, December 22, 2016
  • 소셜커머스를 통한 스포츠제품의 구매 속성, 만족 및 신뢰, 재구매의도 간의 관계, 한국체육학회지, Volume 55, Issue 6, pp. 349-360, December 1, 2016
  • 소셜커머스 특성이 스포츠제품 구매 후신뢰와 재구매의도에 미치는 영향, 한국체육과학회지, Volume 24, Issue 6, pp. 767-779, December 15, 2015
  • 노인의 스포츠활동 참여동기와 실버태권도 수련만족 및 재등록의사의 관계, 대한무도학회지, Volume 17, Issue 1, pp. 55-69, April 15, 2015
  • 대학생이 지각하는 대학스포츠경기의 관람동기, 매력성, 관여도 및 재관람의도의 구조관계, 한국체육과학회지, Volume 23, Issue 2, pp. 573-597, April 30, 2014
  • 중학생이 지각하는 체육교사의 리더십 유형과 임파워먼트 및 창의성의 관계, 한국체육과학회지, Volume 23, Issue 1, pp. 855-870, February 28, 2014
  • 학교 유도 시설 환경이 고등학교 유도 선수들의 운동 만족 및 몰입에 미치는 영향, 여가웰니스학회지, Volume 4, Issue 2, pp. 37-52, November 1, 2013
  • 중학생의 학교스포츠클럽 참여동기, 관여도, 여가 및 학교생활 만족의 구조관계, 한국체육과학회지, Volume 22, Issue 5, pp. 807-824, October 31, 2013
  • 중학생의 토요스포츠데이 참여경험이 만족과 지속의도에 미치는 영향, 한국체육교육학회지, Volume 17, Issue 4, pp. 151-166, February 28, 2013
  • 대학스포츠 팀 속성, 동일시, 충성도 및 라이센싱제품 구매 의도간의 관계, 한국체육과학회지, Volume 21, Issue 2, pp. 475-489, May 10, 2012
  • 학교체육시설 개선을 통한 수업환경 만족이 체육수업 몰입 및 참여의지에 미치는 영향, 한국체육교육학회지, Volume 16, Issue 3, pp. 83-96, November 30, 2011
  • 사회체육전공 학생들이 지각하는 현장실습에 대한 기대요인, 프로그램가치, 몰입정도 및 참여의지간의 관계, 한국체육과학회지, Volume 20, Issue 5, pp. 611-625, October 31, 2011
  • 퍼스널트레이너가 지각하는 직무만족과 몰입 그리고 조직몰입간의 관계분석, 여가웰니스학회지, Volume 2, Issue 2, pp. 43-56, August 30, 2011
  • Sport fans' sponsorship evaluation based on their perceived relationship value with a sport property, International Journal of Sport Management and Marketing, Volume 9, Issue 1/2, pp. 116-131, May 2, 2011
  • 퍼스널트레이닝 참가자의 참여동기, 운동만족도 및 몰입도의 관계모형분석, 한국체육과학회지, Volume 19, Issue 3, pp. 617-631, August 31, 2010
  • Assessing the Effect of Relationship Marketing on Sponsorship Evaluation: A Conceptual Framework, 스포츠과학연구소논문집, December 1, 2009
  • 스포츠센터시설의 유지관리현황 분석을 통한 효율성 제고 방안 연구, 한국체육학회지, Volume 48, Issue 1, pp. 209-221, January 30, 2009
  • A comparison of motivational factors affecting attendance between avid and casual fans at minor hockey games, International Journal of Sport Management and Marketing, Volume 5, Issue 1-2, pp. 115-131, January 1, 2009
  • 스포츠 팬이 프로 스포츠 팀에 인식하고 있는 신뢰도와 몰입도가 기업 스폰서쉽 평가에 미치는 영향, 한국스포츠산업경영학회지, Volume 13, Issue 1, pp. 83-98, March 26, 2008
  • 한,미 프로야구 관람객의 관람동기요인 비교연구, 스포츠과학연구소논문집, Volume 20, pp. 53-64, January 31, 2008